thinking again

nu sitter jag här och filosoferar igen.
på vad kan ni ju undra? jag vet inte redigt
för ett år sen exakt vi denna tidpunkt kunde
dagen avgjorts till bra eller dålig på grund av
vad jag fått. på något sätt nu har jag mognat
kommit fram till att livet inte handlar om julklappen
utan om lite mer. (visst man blir besviken om man
inte fick de man önskade sig mest right med föräldrarna
gör man så gott de kan)

varför visar man aldrig att man känner så?
kalla mig bortskämd jag överlever. men du ska
känna mig för kunna uttrycka dig om mig.
det har hänt så sjukt mycket detta året, positivt och negativt
jag har nog rensat min kompis lista lite. oj vad hårt det lät
näe men efter svek och falskheter har man under sensommaren
kommit på vilka som faktiskt är ens riktiga vänner och vilka som
spelar det roliga spelet falskhet. orka spela var dig själv.
man har kommit på vilka som bara är ute efter uppmärksamhet
och vilka som står för sina ord. vilka som inte ens kan be om ursäkt.
visst jag är inte felfri, men fan klarar jag be om ursäkt när jag gjort fel
trost min envis het och min känsla av att aldrig kunna ha fel. jag hade inte fel
men jag bad om ursäkt. tolka det så. jag känner mig faktiskt sjukt mycket
starkare än vad jag gjorde för ett år sen, sjukt mycket mognare.
kan bero på
1. mina vänner de som alltid funnits där kommer alltid finnas där och det är dom
som funnits där längst och dom har inte bytits ut alls. dom ger mig stöd & ork.
2. familjen, vi är inte perfekta men ta mig fan jävligt bra trots allt.
3. envisheten, jadu fråga t.ex de som gick i samma klass som mig i 9.an
de kommer säga "envisast på hela jorden lätt, matilda"
4. alla motgångar och misstag, visst de tär på en sjukt jävla mycket.
men när tiden läkt såren så mycket den kan blir man fasktiskt lite starkare.
(låter falskt men lite sanning ligger det i det)

snälla ge mig 18 såman kan leva ut fullt helt jävla ullt ut
och äntligen bli myndig, snälla låt allt vara som det är nu
precis som det är nu bara att det är 2010 dagen efter julafton
imorgon när jag vaknar. snälla.

/tills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0