Tips för att göra det lite mer speciellt.

hejhej

tänkte bara ge ett litet tips som jag har.
alltid när någon fyller år eller när man ska ge någon ett paket
vill man alltid göra det lite mer personligt.

Här har jag några av mina bästa tips som många faktiskt har uppskattat.

1. När någon fyller jämt ex. 50 år. När min mamma gjorde det
ringde jag mormor bad om kort sen hon var liten letade igenom
vår gigantiska låda med kort och gjorde ett kollage
"Rita genom 50 år" .

2. Funkar lika bra till bästa kompisen som till mamma pappa
farmor eller mormor. Leta reda på lite bilder på ex. dig och din
mormor. Kort på din mormor. Bilder som ni tagit det ni upplevt ihop.
Köp en bok med svarta sidor en sån fotobok så klistarar du in korten
ett på varje sida. Du kan även skriva något under bilden om det är
en bild på dig och din mormor skriv  "med dig känner jag mig trygg"
allt du behöver är kort, bok med svarta sidor, limstift och guldigpenna

3. Om du inte gör paketet personligt gör kortet det.
du kan till ex. ta ett kort på dig skriva grattis önskar så har du bilden
eller ett kort på den du ger till. En grimasbild brukar alltid ge ett gott skratt.

4. ett annat tips på kortet man ger är att leta lite hemma. Som till alla hjärtansdag
så jag ett kort i en tidning där hjärterdam var på framsidan av kortet.
Så jag fick en snilleblixt stack in köpte rött papper letade efter kortlekar hemma
som inte var redigt fulltaliga (ni ska bara veta hur många man har) och tog hjärter kung
och gjorde ett fint kort som blev uppskattat :)

5. mitt sista tips är när du köper något till personen tänk verkligen på vad den vill
ha vad den tycker om.
Försök inte bara köpa vad du gillar. Ska du köpa ett linne
till bästisen och den finns i svart vitt och gult. Du tycker svarta var snyggast men du
vet att hon älskar gult köp de gula. Det finns alltid kvitto om hon vill byta.





mitt alla hjärtans dag kort. utsida & insida.

/matilds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0