Hiss och Diss!

Minns att jag förrut någon gång ibland brukade hissa eller dissa
lite här på bloggen så why not here we go again!

En konstig hiss, jag hissar strömavbrott. Eller ja inte strömavbrottet det
suger framförallt om man ser en sjukt bra film eller att allt i frysen smälter.
Men den stunden när allt är kolsvart, man tänder ljus och spelar spel i
mörkret, den studen hissar jag.
Detta hände mig och Frida när vi var i min sommarstuga. 3 timmar utan el.
Var rätt mysigt ändå sitta under taket på veranden höra regnet
och se blixtarna och bara ha en riktigt lugn stund. Man märker verkligen
hur beroende man är av exempel tvn, datan och liknanade när det är strömavbrott.


Fjortisarna på stadsfesten.
Jag har svårt att tro att jag var som alla brudarna och killarna faktist.
Som sprang runt i för höga klackar de inte kunde gå i, dunder sminkade
och jätte utmanade kläder när jag var 12-14 år någonstans. Visst vi var
lite som dem skrikiga och smög iväg och donade. Men vafan när jag var
12 sminkade vi enbart mascara om ens det, vi använde inte klackar
och jeans och en snygg t-shirt var modet. Känns som allt gått ner i
åldrarna. Känns hemsk att se folk födda 1997 och 1998 stå och röka
bakom buskarna. Så jag dissar att barn inte är barn utan att allt går
lägre ner i åldrarna.

/matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0