tankarna snurrar i min skalle

Dagen idag började som alla andra dagar, en kort promenad med vovvsen.
Idag är det ju sååå underbart, det ösregnar och varken jag eller zenne
gillar att vara ute och gå i regn. Något vi har gemensamt iallafall. Gick till
hörnet på min gata sen vände han självmant och gick hem, fanns ingen
som var gladare för detta beteende än jag (a). Har väl med att göra att han
blir dyblöt och aldrig torkar typ, kanske.

Är på jobbet nu och vädret är inte bättre här på Öland. Bullshiet att det alltid
är soligare på Öland tycker faktiskt att det regnar mer här. Plus att det blir
svinkallt inne i butiken. Är lite som att vara på stagg igen. Super kallt när det är
kallt och en gigantisk bastu när det är varmt. Känns lite konstigt, alla andra
börjar skolan på tisdag, TISDAG, och vad gör jag?  Inget, nada, nemas, har
lite små ångest. I skolan var allt så enkelt, du gick dit gick hem pluggade gick
tillbaka dagen efter. Du hade rutin i vardagen liksom. Nu ska man söka jobb,
tänk om man inte får något, alla kompisar flyttar tänk om man blir ensam kvar?

Ska man ha sitt liv planeratoch klart när man är 19 år? Ska man veta vad man vill
göra? Ska jag ens ha ångest? Kanske nu det är dags att ta livet som det kommer
fast med ansvar eller?
Fick lite panik när jag läste åses blogg, hon har ångest hon har två år kvar i skolan.
Tankarna snurrar i mitt huvud och vet liksom inte riktigt vad
jag ska göra för att reda ut dem. Vill så himla gärna boka en utlandsresa och bara
rensa tankarna MEN tänk om jag får jobb då vet jag inte när jag är ledig och kan resa igen.
I skolan var allt så enkelt, "Mamma fyller 50 vi ska till Egypten, ledighetsansökan check"
man behövde inte ha en gnutta sanning i orden, de ville typ ge en ledigt.

Alla ni som går kvar i skolan speciellt ni som går sista året, NJUT! Ha klassfester
ta vara på kompisarna, ta vara på tiden helt enkelt. Så enkelt stå vid skåpen och
säga ikväll går vi ut så gör man det. Ta vara på det. Gör det. Finns inget jag saknar
mer än gemenskapen i skolan. Jag menar det är fett skönt slippa plugga och pressas
till prov och grejer men gemenskapen med alla kompisar och allt. Fett bra.

Oj blev väldans långt inlägg men ibland behöver man bara skriva av sig.
Ni behöver ju liksom inte läsa om ni vill :) Ikväll är det match återigen fast
med B-laget mot Ronneby, bara att tagga igång igen. Efter det maxi med mammsing!

SÅ ÅSE! HA INGEN JÄVLA ÅNGEST ÄN. Du har 2 år kvar NJUT, snälla utnyttja tiden
till max gör allt du vill göra tveka inte.

åses blogg för er som är sugna:http://iingelsson.blogg.se/index.html

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0