Julstök

Lite enkla tips och trix som funkar bra nu till Julen.

1. Bild på bordsplaceringen och dukningen jag gjorde till glöggmyset den
18 November. Orka ta dig tiden, det uppsakattas enormt mycket. I år
hde jag hittat läckra klackskor i miniatyr i silver och i rött där jag la ett
namn i. Enkelt men snyggt. Matcha med några servetter, ljus och kanske
lite glittrigt på bordet, stjärnor, hjärtan you name it. Undrar ni var jag hittat
mina prylar eller placeringshållare osv. Majoriteten kommer från Blomsterlandet
(Växer), Maxi och Ikea.






Placeringen i uterummet där vi drack glögg. Har bara bränt pappret
i kanterna och satt i placeringshållaren.

2. Gör egna, personliga julkort. Finns massa prylar till scarpbooking nu.
Man behöver inte vara något provs eller ha allt en sax, lim, papper, penna
och lite stjärnor duger bra. Allt jag använder mig av finns på Dilbergska.



3. Personliga julklappar. Kanske bara är jag men jag hatar att få en kartong
där det står ginatricot med lite snöre på. Man vet direkt vad det är och
paketet är så himla tråkigt. Ta dig tiden att slå in prylen eller kartongen i
lite juligt papper (eller vid födelsedag vanligt presentpapper). Ser himlans
mycket roligare ut. Finns super fina billiga papper på maxi nu för er som
är sugna 3 för 30:-


4. Slappna av! Hur mycket bök och stök med städning julen än innehåller
får vi inte glömma slappna av. Sätta oss vid tvn och bara inte göra något.
Gör det som passar dig, fika, baka , slappa, ut och gå vad du vill.


/Matida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0