Känner du lyckan genom sorgen

Ångest?
Eller?
När jag var 15-16 år hade jag ingen livsplan.
Lottade fram min gymnasieutbildning.
Levde, och året 2008 blev typ det bästa någonsin.
Nu är jag där igen, ingen livsplan.
Plugga ja gärna, men vad? Finns så mycket
att välja på och så mycket jag inte vill.
Men vad vill jag?
 
Nu är man vuxen, stor. Nu måste man ha en plan.
Alla frågar efter den hela tiden.
Jag vill bara leva igen. Falla handlöst fram
och inte veta vad som tar emot mig.
Chansa.
Mina chansningar har ju gått relativt
bra hitintills iallafall. Men samtidigt
vill ja ha en plan? Slits emellan.
Vill du falla med mig?
 
Hade varit så skönt komma på vad jag ska göra.
Komma igång, nytt kaptiel kick starta livet.
Samtidigt som jag vill göra allt jag tänkt göra.
Testa alla spänningar.
Kanske kan göra både och?
Kanske det som ska bli min plan?
 
Att jag skulle stå där jag står idag trodde ingen.
Inte ens jag. Sakta men säkert börjar jag bli jag igen.
Skrämmade, underbart, splittrad, äntligen.
 
/matilda.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0