Spontant

Det är måndag(sen)kväll, mobilen plingar.
"Är ledig till fredag, kortvarsel vet"
Får tag på min chef tisdag runt lunch.
5 timmar senare är jag på väg till Linköping,
till min fina vän Becka.
 
Av detta kan man säga, jag har världens bästa chef.
Jag behövde en minisemester.
Jag vill nog flytta till Linköping.
 
Varför flytta?
Vill ha nystart.
Älskar staden, känns som Kalmar fast lite mer.
Känns hemma.
Har ett bra universitet och jag funderar på plugga.
Finns 394 jobb lediga i Linköping enligt platsbanken.
Nära hem.
 
Jag är inte den som vips kan gå från Kalmar
till typ sthlm eller gbg. Jag behöver en mjukstart.
Skulle jag sedan vilja avancera är jag redo, eller
skulle jag sedan vilja återvända hem är det inte
så stora kontraster.
 
Linköping bjöd förutom trevligt umgånge
på en rejäl jäkla utgång, bra shopping
och sista uteserveringshänget för 2013.
 
Fortfarande bakfull, typ. Sjukt vet!
Men efter de shotbrickorna JAG av alla
fick för mig att spendera pnegar på är
man nog förtjänt av det. hehe..
 
/matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0